Netradiční přístup tradiční bankovní instituce

20. 11. 2017 Newsfeed 5 let nazpět

David Vopelka je milovníkem technologií anadšeným inovátorem. VČeské spořitelně začínal už předpěti lety jako Portal Administrator, nyní ale veškerou svou energii věnuje právě marketingu. Jak vnímá Facebook ajeho budoucnost Digital Marketing &Data Manager největší české banky?

Jakou roli pro Vás Facebook hraje osobně a jakou z hlediska vašich marketingových aktivit?

Čím dál větší. Je to médium, se kterým všichni, tedy i majorita naší cílovky, tráví obrovské množštví času. Navíc se konzumuje trochu jinak než klasické weby. Takže je pro nás čím dál důležitější dělat kreativu na míru Facebooku.

Kdybyste měl vybrat jednu vlastnost, jednu funkci, která Vám ze současných možností Facebooku nejvíc imponuje, co to bude?

Offline konverze. Pro nás se jedná o nesmírně agilní řešení, jak snadno nahlédnout na ROPO efekt.

Naopak něco, co Vám vadí, co se Vám nelíbí nebo co jinde mají lepší?

Nelíbí se mi, že Facebook nepustí žádná neagregovaná data ven. A také to, že jeho AI vlastně pomáhá tvořit sociální bubliny. Ale to už je téma k pivu. :)

Facebook a sociální sítě obecně – mají hladce zapadnout do mixu, přizpůsobit se, nebo je pro ně potřeba speciální, výlučný přístup?

Rozhodně speciální přístup. Je to ale velmi těžké. Není to jen o tom si říct: "Uděláme kreativu na míru Facebooku." Musí být skvělá, ale to není tak lehké. Průměrnou reklamu do TV, displaye, atd. dát můžete, Facebook vám ale její průměrnost "omlátí o hlavu", ať už mediálně, tak třeba i lavinou uživatelských "hejtů".

Kde podle Vás leží do budoucna největší potenciál Facebooku a jeho reklamní platformy?

Podle mě bude dál docházet k rebalancování toho, k čemu Facebook jako uživatelé používáme. Messenger před lety také vyčlenili bokem, takže možná se stane něco podobného. První signály jsou pilotovaný Explore Feed na SVK, kam si vlastně chodíte pro zajímavou komunikaci firem k vám a za to máte odměnou nerušený stalking "kamarádů". Nemyslím si však, že Facebook bude dlouhodobě jen mediální platformou - viz jeho aktivity jako například zasíťování Afriky drony atd. Bude zábavné sledovat, jak se mu bude, jako pravděpodobně jedinému konkurentovi Googlu, dařit . :)

Jak využívá svůj osobitý přístup při tvorbě strategií pro Českou spořitelnu? Není nic jednoduššího, než k nám 17. 4. 2018 zaskočit do Francouzského institutu.


Další zajímavé články